De doorbraak

De doorbraak – Simone van der Vlugt

Toen ik mijn e-reader kocht, zette ik er meteen een hoop boeken op. Een deel kreeg ik van familie en vrienden en het andere deel kocht ik zelf. Binnen no-time had ik meer dan genoeg leesvoer en had ik de keuze uit 14 titels. De doorbraak van Simone van der Vlugt trok meteen mijn aandacht. Vandaag lees je mijn recensie.

De jonge Romée breekt door als zangeres na een desastreuze jeugd met een tirannieke vader. Maar alle plotselinge roem en succes maken haar niet gelukkig. Haar broer Rob, het enige familielid met wie ze het goed kan vinden, raakt vermist op zijn wereldreis. In haar professionele leven wordt ze beschuldigd van plagiaat en geterroriseerd door een anonieme stalker. Romée trekt zich steeds meer terug en probeert wanhopig grip op haar leven te krijgen. Op het randje van een burn-out gaat ze op zoek naar Rob, maar de zoektocht is niet zo eenvoudig als ze dacht.

Om antwoorden te krijgen moet Romée terug naar haar ouderlijk huis, waar oude wonden worden opengereten.

Intussen komt haar stalker steeds dichterbij. Wat is de waarheid, en wie kan ze vertrouwen?

Simone van der Vlugt (1966) is een van Nederlands grootste schrijfsters. Van haar thrillers werden in totaal meer dan twee miljoen exemplaren verkocht. Ze schreef onder andere De reünie, Blauw water, Het laatste offer en Toen het donker werd. Haar boeken verschijnen in onder andere Engeland, Amerika, Duitsland, Spanje, Latijns-Amerika, Tsjechië, Italië, Denemarken, Hongarije en Litouwen.

‘Een gemiste kans!’

De doorbraak was het eerste boek dat ik heb gelezen van Simone van der Vlugt. Hoewel de auteur zeker een bekende is in schrijversland, hadden haar boeken nog nooit eerder mijn pad gekruist. Met zoveel prachtige titels op haar naam had ik hoge verwachtingen. Helaas heeft De doorbraak deze niet waar kunnen maken. Het verhaal miste wat mij betreft kracht en de echte spanning die je van een thriller mag verwachten. De auteur weet een prima boek neer te zetten mede door de prettige schrijfstijl maar de plot was zeer voorspelbaar. Jammer en een gemiste kans. Ik heb het gevoel dat er meer uit dit verhaal gehaald had kunnen worden.

De doorbraak – Simone van der Vlugt
Uitgever: Prometheus