Chicklit, Recensie

Glazuur – Lisette Jonkman

Een jaar of drie begon ik een auteur te volgen op Instagram omdat ze werd getipt door verschillende bloggers. Ik was zelf net een paar maanden begonnen met bloggen en wilde graag op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes. Al snel nadat ik Lisette volgde op Instagram, bestelde ik haar boek Glazuur. Is het boek net zo leuk als de auteur achter het boek?

Sophie baalt van haar nietige baantje bij het grote reclamebureau CopyBlinders. Dat haar vroegere beste vriendin Karlin haar baas is geworden en een relatie heeft met Sophies grote liefde Rein, helpt ook niet mee. Als Sophie voor de zoveelste keer vernederd wordt, is de maat vol: ze neemt het heft in eigen handen. Hou je vast!

Glazuur vertelt dus het verhaal van Sophie, die haar leven allemaal nét niet op een rijtje heeft. Een rottig baantje, een nog rottere baas en haar grote liefde die haar niet ziet staan. Het boek is heel vlot en vrolijk geschreven, waardoor je er als lezer doorheen vliegt. Het verhaal wordt beschreven vanuit de hoofdpersoon, je ziet haar leven door haar ogen. Heerlijk en hilarisch. Voor je het weet heb je het boek uit.

‘Met een grote grijns las ik het boek uit!’

Het duurde denk ik welgeteld twee hele bladzijdes voor ik volledig verkocht was aan zowel het boek als de auteur. Wat is Lisette Jonkman een geweldige auteur! De humor die zij kan verwerken in een verhaal is fantastisch. Ik heb dan ook meer dan eens hardop moeten lachen om bepaalde gebeurtenissen of zelfs bepaalde hoofdstukken. Toen het boek uit was baalde is vreselijk en heb meteen andere boeken van haar gekocht. Ik kan niet anders zeggen dat dat ik super super súper fan ben van Lisette!

Lisette staat sinds het lezen van dit boek in mijn rijtje favoriete auteurs.

Glazuur – Lisette Jonkman
Uitgever: Luitingh-Sijthoff (LS)