Mama is ook maar een mens

Mama is ook maar een mens – Suus Ruis & Phaedra Werkhoven

Sinds ik moeder ben vind ik het zo af en toe leuk om boeken te lezen over het moederschap. En dan vooral de boeken die het allemaal niet te zwaar opnemen. Want voor de moeders onder ons, het kan soms nogal zwaar zijn. Het ene moment kun je ze achter het behang plakken en het volgende moment knuffel je ze plat. Heeft het boek  Mama is ook maar een mens de grappige en luchtige inhoud waar ik naar zocht? Ik vertel het je vandaag!

Mama is ook maar een mens van Suus Ruis en Phaedra Werkhoven is de ultieme gids voor moeders die ook nog vrouw zijn. Als moeder word je continu voor keuzes gesteld. En door de brij aan meningen kun je behoorlijk vastlopen. Klaar met dat moedergemuts: Suus en Pheadra leggen uit hoe het moet! Scherp maar met een knipoog geven zij hun ongezouten mening over de trends op het gebied van opvoeding, mannen, relaties, werk en beauty.

Suus Ruis schrijft als freelance journaliste regelmatig voor o.a. LINDA. en Telegraaf (Vrouw).

‘Wat een heerlijk verhelderend boek!’

Kijk, dit is precies wat ik zocht. Vrouwen die moeder zijn maar er niet hun hele leven door laten bepalen. Niet alles om de kinderen laten draaien maar ook hun eigen leven naast de kinderen hebben. Zelf heb ik dat ook. Of om eerlijk te zijn, creëer ik dat steeds een beetje meer. Zij zijn het type anti-mutsmoeders zoals ze dat zelf zo mooi omschrijven. Het boek spreekt de actualiteiten aan en als moeder van jonge kinderen kun je je absoluut identificeren. Mama is ook maar een mens is een boek vol tips van no-nonense moeders die je maar wat graag van hun mening voorzien. Af en toe met een hele grote knipoog natuurlijk. Ik zou hem je zeker aanraden als je op een luchtige manier over het moederschap wilt lezen.

Uitgever: Kosmos Uitgevers