Elle Luna

Op de tweesprong van moeten en willen – Elle Luna

De zogenoemde zelfhulpboeken, ik ben er dol op. Je vindt er dan ook genoeg in mijn boekenkast. Mijn familie en vrienden noemen mij soms grappend ‘de koningin van de zelfhulpboeken’. Waarom ik ze zo graag lees? Ik vind het super interessant om erachter te komen hoe andere mensen denken en hoe zij de wereld zien. Leer ik er wat van? Niet altijd, maar zo af en toe lees ik toch handige tips of visies die ik graag meeneem in het leven. Vandaag een recensie over het kleurrijke boek Op de tweesprong van moeten en willen van Elle Luna.

Er zijn twee richtingen in het leven. Moeten & Willen. Steeds opnieuw staan we op die tweesprong, en elke dag heb je de keuze.

Hoe kom je erachter wat je ware roeping is? En als je die gevonden hebt, hoe blijf je daar dan trouw aan? Elle Luna bestempelt dit moment als de tweesprong van moeten en willen. ‘Moeten’ is dat je denkt te moeten doen of wat anderen van je verwachten. ‘Willen’ is dat waar je van droomt, dat waar je hart ligt. Dit boek leert je naar dat stemmetje te luisteren zodat ook jij voortaan de juiste keuze kunt maken.

Ik moet toch even beginnen met een dik compliment voor de vormgeving. Wat een prachtige illustraties bevat het boek. Het is ware kunst. Het verhaal wordt verduidelijkt met prachtig vormgegeven illustraties die het boek je helpen om het verhaal nog beter voor je te zien. Daarnaast word ik persoonlijk gewoon hartstikke vrolijk van al dat moois!

‘Een reële schets over het volgen van je hart’

Elle Luna gebruikt duidelijke en daadkrachtige taal die ervoor zorgt dat je meteen in actie wilt komen. Je wordt enthousiast, droomt over alles dat je nog zou willen in je leven. En je wilt je leven het liefst nú 360 graden omdraaien. Fout, zegt Elle Luna. Hoewel haar boek vertelt over het volgen van je hart en het doen wat je wilt in plaats van alleen maar doen wat je moet doen, schetst ze met haar boek een reëel beeld. Ze stelt bijvoorbeeld dat je absoluut moet gaan voor datgene wat je het liefst wilt. Maar dat betekent volgens Luna niet dat je meteen al je zekerheden overboord moet gooien. “Probeer kleine stapjes te maken. Tien minuten per dag is al genoeg!” aldus Elle Luna. Wat mij betreft is het boek zeker een aanrader als je geïnteresseerd bent in zelfhulpboeken maar het wel graag luchtig houdt.

Uitgever: Lev