zwaar beproefd
Chicklit, Recensie

Zwaar beproefd! – Chantal van Gastel

Vorige week ging éindelijk ‘Zwaar verliefd!‘ in première! Al sinds de aankondiging sta ik te popelen om naar de bioscoop te racen om de film te zien. Morgenavond is het zover: dan ga ik de verfilming van een van mijn favoriete boeken zien! Een aantal maanden geleden las ik het tweede deel ‘Zwaar beproefd!‘ uit en vandaag lees je mijn recensie!

Isa en Ruben zijn stapelverliefd en kunnen hun geluk niet op nu ze gaan samenwonen. En Isa is eindelijk een beetje gewend aan het idee dat Rubens waanzinnig aantrekkelijke verschijning nu echt ‘bij haar’ hoort. Maar dan gaat Ruben samenwerken met zijn knappe ex-vriendin en maakt Isa steeds langere dagen in de dierenartsenpraktijk. Ze leert veel van haar nieuwe baas Hugo die haar bij een ingewikkelde operatie betrekt. Ruben en Isa zien elkaar alleen nog als ze ’s avonds bij elkaar in bed ploffen en zo krijgt jaloezie de overhand. Is hun relatie bestand tegen opdringerige collega’s? En wanneer durft Isa nou eindelijk eens honderd procent zichzelf te zijn bij Ruben?

Isa en Ruben gaan lekker verder waar ze gebleven zijn: stapelverliefd kopen zij hun eerste huis samen en maken ze er hun droomhuis van. Alles lijkt perfect te gaan maar Isa kan nog maar moeilijk zichzelf zijn bij Ruben, bang om afgewezen te worden. Isa werkt veel, haar bedrijf wordt overgenomen door de zoon van haar vorige baas en al snel komt jaloezie in het spel. Ruben vertrouwt het voor geen meter, maar andersom is Isa erg op haar hoede nu Ruben weer samenwerkt met zijn ex-vriendin.

‘Voor je het weet verlies je je in het verhaal en zijn er weer een aantal uren verstreken’

Net zoals in ‘Zwaar verliefd!’ leefde ik helemaal mee met Isa en Ruben. Waarschijnlijk komt dit omdat het erg herkenbare personages zijn. Isa heeft onzekerheden, net zoals jij en ik. De relatie gaat niet altijd over rozen, net als het in real life ook niet gaat. Ik vond het jammer dat het boek uit was zodat ik weer afscheid van ze moest nemen. Maar gelukkig is er nog een derde deel: ‘Zwaar verguld!’

Een heerlijke roman waar je wederom doorheen vliegt. Voor je het weet verlies je je in het verhaal en zijn er weer een aantal uren verstreken. Het enige wat ik minder vond was die extreme jaloezie van Ruben. Man, man… wat een énorme zeikerd kon hij soms zijn. Haha. Maar, als dat alles is? Zeker het lezen waard!

Zwaar beproefd! – Chantal van Gastel
Uitgever: The House of Books