Alles behalve de waarheid – Gillian McAllister

Wat als je het gevoel krijgt dat je partner dingen voor je achterhoudt? Ga je op onderzoek uit of blijf je rustig afwachten? In Alles behalve de waarheid gaat Rachel op zoek naar de waarheid achter het verleden van haar vriend. Maar is ze zelf wel zo eerlijk? Vandaag lees je de recensie van Alles behalve de waarheid van Gillian McAllister.

Het begon allemaal met een e-mail. Het scherm van Jacks iPad lichtte midden in de nacht op. Het was niet Rachels bedoeling om te kijken. Ze houdt van Jack en draagt zijn kind. Ze vertrouwt hem, ook al kennen ze elkaar nog maar kort. Maar nu Rachel het bericht gezien heeft, laat het haar niet meer los en stort haar leven als een kaartenhuis in. Waarom loog Jack over zijn verleden? Wat heeft hij precies te verbergen? Heeft Rachel niet het recht om de waarheid te weten? Maar is ze zelf wel oprecht naar Jack over haar eigen verleden?

Gillian McAllister studeerde Engelse taalwetenschappen en is jurist. Daarnaast is ze een bekende Britse blogger. Ze woont in Birmingham.

Als ik kijk naar de cover van het boek, verraad dat wat mij betreft weinig. Er liggen een man en een vrouw in het gras (vermoedelijk de belangrijkste personages in het boek). Verder kan ik weinig ontdekken.

‘Ik verwachtte een gigantische plottwist, maar werd toch een beetje teleurgesteld.’

Laat ik beginnen te zeggen dat Alles behalve de waarheid zeker een leuk boek is. De verhaallijn is spannend, de personages kloppen en komen tot leven. Maar toch miste ik iets. En wat dat was weet ik zelf ook niet zo goed. Persoonlijk denk ik dat die hooggespannen verwachtingen vooral kwamen doordat de plottwist al redelijk vroeg in het verhaal aan bod kwam. Daardoor dacht ik dat er nóg meer op me stond te wachten. En dat was nou net niet het geval! Al met al is het een leuk boek, leest het lekker snel weg en is de verhaallijn meer dan oké! Het boek krijgt van mij drie sterren.

Uitgever: Ambo Anthos
Previous Post