me myself and i

Lou’s Adventskalender: Me, myself and I – Sigrid Leerink

Leer alles over jezelf. Boordevol tests en theorieën: Freud, Jung, astrologie, tenenlezen en nog veel meer! Dit klinkt toch superleuk? Nou ja, behalve dat tenenlezen dan. Dat lijkt me een beetje raar… En daarnaast heb ik echt een fobie voor voeten dus van die zin alleen al krijg ik kriebels. Maar dat terzijde. Het onderwerp van het boek en de omslag zorgen voor een niet te onderdrukken nieuwsgierigheid. Vandaag lees je mijn recensie van Me, myself and I.

In dit mooie invulboek mag je lekker ongegeneerd navelstaren. Alles draait om jou en je persoonlijkheid. Er zijn zoveel theorieën die je kunt gebruiken om meer over jezelf te weten te komen. In Me, myself and I staan de theorieën van Jung en Freud gebroederlijk naast inzichten over tenenlezen en grafologie. Soms wetenschappelijk, soms gewoon grappig, maar altijd interessant.

Lees de theorieën, doe de testjes en trek je eigen conclusies. Lees, denk, teken, schrijf en ontdek jouw persoonlijkheid.

‘De perfecte afwisseling van serieuze en grappige tests en theorieën!’

Wat ik tof vind aan dit boek is dat het er niet om gaat een theorie door te drukken, zoals bij vele zelfhulpboeken wel het geval is. Het belangrijkste is dat het boek je tot nadenken aanspoort met zowel serieuze als grappige testen en theorieën. Zo kan bijvoorbeeld de vorm van je handtekening iets zeggen over je persoonlijkheid. Maar ook de Myers Briggs Indicator komt voorbij. Zelfs de manier waarop je slaapt kan iets zeggen over je karakter! Dat vind ik het leuke aan dit boek, er wordt breed ingezet als het gaat om het benaderen van je persoonlijkheid. Een positief punt want het hoeft niet altijd zo zwaar en serieus! En dan nog die vormgeving, wat een plaatje! Je kunt zien dat er veel tijd aan de vormgeving is besteed want het is fantastisch en maakt het boek wat mij betreft helemaal af! Me, myself and I krijgt van mij drie sterren!

Me, myself and I – Sigrid Leerink
Uitgever: Snor